Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok 1: definovanie pojmov
Predávajuci: prevádzkovateľ internetového obchodu (e-shopu ) www.e-shop.vivatnatura.sk : Vivat Natura s.r.o, IČO: 46 472 584 , Podlipie 345/16, 01314 Kamenná Poruba .
Kupujúci (odberateľ): fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpi do obchodného vzťahu s predávajúcim vykonaním objednávky prostredníctvom elektronický obchodu predávajúceho.
Článok 2: cena a zľavy
Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné
Zľava na dopravu: Pri nákupe nad 55 € je doprava zdarma.
Objemová zľava: Pri nákupe tovaru od
100 € je objemová zľava 3%,
od 120 € je objemová zľava 15% a pri tovare od 240 € je objemová zľava 20%.
Základná cena dopravy je 2,9 €
Príplatok za dobierku je 1 €. P
ri nákupe nad 55 € nie je príplatok za dobierku účtovaný.
Registračná zľava :
Každý, kto sa zaregistruje získava 2% zľavu na tovar. Zľava je platná už od prvého nákupu.
Klubová zľava "Vivat Natura klub" :
Každý, kto sa zaregistruje a uskutoční aspoň 2 objednávky získava na ďalšie objednávky 5% klubovú zľavu. Zľava je vo výške 5 % z hodnoty objednaného tovaru. O zľavu treba požiadať mailom na objednavky@vivatnatura.sk
Podmienkou však je, aby zákazník robil objednávky ako registrovaný/prihlásený zákazník (aby ho eshop vedel identifikovať).
Ak zákazník bude pri nákupe prihlásený, uvidí už ceny so zľavou. Zľavy sa týkajú aj akciového tovaru!
Vernostný program "Sphere card"
Podmienky získania zľavy:
Zľava je 3% na tovar pre Standard Sphere card a 7% na VIP Sphere card.
Zákazník, ktorý chce čerpať zľavy Sphere programu v našom e-shope prostredníctvom Shere card, musí uskutočniť nasledovné kroky:
zaregistrovať sa
napísať mailovú žiadosť o potvrdenie Shere zľavy na adresu: objednavky@vivatnatura.sk. Žiadosť obsahuje Meno a e-mail žiadateľa plus jeho EAN kod karty (uvedený na zadnej strane sphere card)
Po overení Sphere card napíšeme e-mail žiadateľovi, v ktorom oznámime dátum, od ktorého je možné čerpať zľavy
Pri nákupe, v ktorom chce majiteľ Sphere card využiť svoju zľavu v našom e-shope, musí byť registrovaný, pričom sa mu v nákupnom košíku zobrazujú už ceny po zľave.
Zľavy "Sphere programu" nie je možné kombinovať s "klubovou zľavou".
Článok 3: objednávka
Objednávka vzniká na základe potvrdenia tovaru alebo služieb uložených do košíka v eshope. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované kontakty a zvoliť si možnosti dopravy a platby.
Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva záväznou
Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom.
Prijatie objednávky predávajúci potvrdí zaslaním e mailu na kontakt kupujúceho uvedený v objednávke do 12 hodín počas pracovných dní .
Platnosť objednávky zaniká, pokiaľ kupujúci neuhradí platbu za objednávku do 30 dní od uskutočnenia objednávky.
Článok 4: Platobné podmienky
Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
1. platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)
2. Platba platobnou kartou
3. bankovým prevodom na účet: FIO BANKA: 2700206340/8330 (IBAN SK2883300000002700206340), ALEBO ČSOB BANKA: IBAN
SK1775000000004018356951 BIC/SWIFT CEKOSKBX pričom variabilný symbol je zhodný s číslom objednávky kupujúceho. O prijatí platby bude kupujúci informovaný e-mailom.
Článok 5: dodacie podmienky
Predávajúci je viazaný objednávkou 30 dní
Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase .Pokiaľ je tovar dostupný skladom u dodávateľa (99 % prípadov), je expedovaný do 5 prac. dní (zvyčajne od 2-3 prac. dní), od prijatia objednávky (platby), o odoslaní zásielky-expedícií je kupujúci informovaný mailom a sms.
Pokiaľ niektorý objednaný tovar nebude skladom, predávajúci bude kontaktovať mailom/telefonicky kupujúceho ohľadne dohody o ďalšom postupe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť na ďalšom postupe, prípadne kupujúci môže objednávku zrušiť. Ak z tohto dôvodu kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci mu prevodom na účet vráti peniaze do 2 dní.
O odoslaní zásielky je zákazník informovaný mailom, v ktorom je doklad o kúpe (faktúra). Štandardná dodacia lehota je 48 hodín po expedícii. Doklad o kúpe je možné na požiadanie kupujúceho zaslať poštou bezplatne.
Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom: kuriéra Slovenskej pošty, alebo inej kuriérskej spoločnosti alebo vlastnou dopravou predávajúceho na základe dohody.
Predávajúci zabezpečí dodanie tovaru formou kuriéra.
Tovar je expedovaný dodávateľom alebo predávajúcim dobre zabalený a zabezpečený. Odberateľ je povinný si zásielku po prebratí skontrolovať pokiaľ ide o kompletnosť a neporušenosť zásielky. Prípadne nezrovnalosti, chyby okamžite reklamovať.
Článok 6: Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
Pri platbe vopred na bankový účet si účtujeme za dopravné:
pri doprave Slovenskou poštou s doručením 72 hodín po expedícii z nášho skladu - 2,9 €. Pri nákupe nad 55 € je doprava zdarma.
Pri platbe na dobierku si účtujeme za dopravné:
pri doprave kuriérskou spoločnosťou s doručením do 72 hodín po expedícii z nášho skladu – 3,9 €. Pri nákupe nad 55 € je doprava zdarma.
Článok 7: prevod vlastníckeho práva
Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho prechádza až momentom vyplatenia plnej ceny
Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, má predávajúci právo v prípade uplatnenia reklamácie vybaviť až v momente jeho úplného zaplatenia.
Článok 8: storno objednávky
Zákazník má právo bezplatne stornovať objednávku do 48 hodín od jej vytvorenia a bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa..
Článok 9:Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu
Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. (http://www.nakupujbezpecne.
sk/docs/form/odstupenie%20od% 20zmluvy.pdf). Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok 10: Práva a povinnosti zmluvných strán
Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
Kupujúci je povinný:
a. prevziať objednaný tovar,
b. zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
c. prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
Predávajúci je povinný:
a. dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
b. spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok 11: ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
4 Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
právo na prenosnosť osobných údajov,
právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.
5. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
6. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
7. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
8. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu
9. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.
10. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
11. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely SMS marketingu súhlasil so zasielaním SMS správ na kontaktné telefónne číslo.
12. Osobné údaje pre SMS marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo sú poskytnuté na dobu piatich rokov.
13. voj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
Článok 12: ostatné dôležité informácie
Sme platcami DPH. Všetky ceny sú vrátane 20 % DPH.
Tovar je predávaný na základe vzoru uvedeného na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Fotografie (obrázky) priradené k tovarom sú ilustračné a nie sú dôvodom na odstúpenie kupujúceho od zmluvy, pokiaľ dodá požadovaný tovar.
Kupujúci vytvorením objednávky na internetovej stránke elektronického obchodu súhlasí s tým, že preberá všetku zodpovednosť za všetky ním zakúpené produkty, nebude ich používať alebo ponúkať na iné účely ako sú určené a bude dodržiavať všetky platné zákony. Zákazník berie na vedomie, že je plne zodpovednosti za akékoľvek ujmy spôsobené nesprávnym použitím alebo zneužitím produktov ním zakúpených na zdraví svojom, zdraví iných osôb alebo škody na majetku a iné škody vzniknuté nesprávnym použitím alebo zneužitím všetkých produktov ním na tomto webe zakúpených.
Predávajúci opisuje tradičné použitie mnohých bylín, plodov a čajov, či doplnkov stravy. Tieto texty sú len pre informačné a na vzdelávacie účely a poukazujú na tradičné použitie. Nie sme oprávnení odporúčať alebo predpisovať použitie liečivých bylín pre akýkoľvek konkrétny zdravotný stav, liečebný plán alebo akékoľvek konkrétne použitie. U jednotlivých bylín určených ku konzumácii často popisujeme najčastejšie kontraindikácie alebo nežiaduce účinky. Toto nie je zoznam všetkých kontraindikáciách a nežiaducich účinkov. Len Váš ošetrujúci lekár pozná váš aktuálny zdravotný stav a kompletný zoznam medikamentov vami užívaných. Len váš ošetrujú lekár môže určiť vhodnosť použitia bylín pre váš konkrétny zdravotný stav.
Uskladníte všetky produkty zakúpené na tomto webe mimo dosahu detí a domácich zvierat!
Produkty v našej ponuke môžu mať podporný účinok pri liečbe zdravotných problémov spomenutých v odporúčaniach, ich použitie treba konzultovať s ošetrujucim lekárom. Obzvlášť pokiaľ ide tehotné a dojčiace matky, deti, osoby užívajúce lieky a osoby s vážnymi zdravotnými problémami.
Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a bude ich dodržiavať. Zároveň potvrdzuje že má minimálne 18 rokov.
Registrácia nie je podmienkou nákupu. Registráciou však okrem iného získate možnosť byť informovaný o nových produktov, akciách a informáciach, ktoré môžu byť pre vás prospešné. Pri registrácii preto zaškrtnite políčko "Súhlasím s občasným zasielaním obchodných informácií."
Článok 13: záverečné ustanovenia
Predávajúci ako i kupujúci sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o informáciách a údajov získaných pri vzájomnom obchode minimálne 12 mesiacov po skončení zmluvného vzťahu
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. februára 2016.
V Kam. Porube, 11.6.2012 Ing. Branislav Grofik
konateľ spoločnosti